| Auteur | Bericht |
|---|
Int Kunst
Lid geworden: 15 december 2001 Posts: 74 Geholpen: 2
| 11 Sep 2006 4:44 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pcb GTP GTP usb usb pcb |
|
| | ful babu schreef: | een over de PCB lay-out voor GTP usb (niet GTP-USP , GTP usb-232)
|
niet getest eagle bestanden
|
|
| Terug naar boven | |
 |
starstriker
Lid geworden: 12 Sep 2006 Posten: 3
| 13 Sep 2006 7:38 Re: GTP USB schematische? | | | tags: GTP lite gtplite |
|
| bedankt
Toegevoegd na 5 minuten:
kunt u alle fijne hier (gtplite.zip)
|
|
| Terug naar boven | |
 |
mcelab
Lid geworden: 06 augustus 2006 Posts: 23 Geholpen: 1
| 22 Sep 2006 19:56 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pcb GTP GTP usb usb pcb |
|
| | Citaat: | iedereen heeft het PCB layout voor GTP usb (niet GTP-USP , GTP usb-232)
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
xebbmw
Lid geworden: 22 april 2005 Posts: 10
| 23 Sep 2006 22:42 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| Hi all,
Nog een link naar een USB-Pic Programmer:
h ** p: / / www.sprut.de / elektronische / programmeerbare / usburn / usburn.htm
Ik heb nog niet getest.
BR |
|
| Terug naar boven | |
 |
mizk_electro
Lid geworden: 20 februari 2006 Posten: 7
| 09 oktober 2006 5:33 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pcb GTP GTP usb usb pcb |
|
| | mcelab schreef: | | Citaat: | iedereen heeft het PCB layout voor GTP usb (niet GTP-USP , GTP usb-232)
|
|
hi mcelab,
welk programma moet worden gebruikt om je bestand? Kunt u het programma ook?
thks dude. |
|
| Terug naar boven | |
 |
ful babu
Lid geworden: 11 november 2004 Posts: 167 Geholpen: 11 Locatie: Singapore
| 14 oktober 2006 21:10 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pcb GTP usb lite lite GTP GTP usb hex hex GTP GTP usb usb pcb GTP usb lite hex |
|
| im dissapointed echt goed op dit punt, Wen iemand is givin GTP usb lite met sch n pcb er geen hex en Wen er hex n sch de PCB lay-out is missin, nog geen een hebben de volledige GTP usb lite (SCH pcb hex)?
thx |
|
| Terug naar boven | |
 |
wizpic
Lid geworden: 24 mei 2004 Posts: 360 Geholpen: 25
| 14 oktober 2006 22:21 Re: GTP USB schematische? | | | tags: GTP usb Plus USB GTP schema usb schema GTP usb schema GTP usb plus pcb GTP usb plus pcb schematische pcb GTP usb lite |
|
| | Citaat: | im dissapointed echt goed op dit punt, Wen iemand is givin GTP usb lite met sch n pcb er geen hex en Wen er hex n sch de PCB lay-out is missin, nog geen een hebben de volledige GTP usb lite (SCH pcb hex)?
|
Nou als je hebt de HEX bestand en schematische waarom dan niet het ontwerpen van uw eigen immers het is een eenvoudige schakeling,
Ik heb nooit geprobeerd om bestanden te downloaden besause ik al een GTP USB PLUS is de beste programmeur die ik ooit gebouwd en beproefd
Wees voorzichtig met wat u zegt omdat beggers kan niet kiezen 
Welll dat is mijn 2 centen waard
wizpic |
|
| Terug naar boven | |
 |
wakaka
Lid geworden: 07 december 2005 Posts: 238 Geholpen: 4
| 16 oktober 2006 6:05 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pcb GTP usb lite lite GTP GTP usb hex hex GTP GTP usb usb pcb GTP usb lite hex |
|
| | ful babu schreef: | im dissapointed echt goed op dit punt, Wen iemand is givin GTP usb lite met sch n pcb er geen hex en Wen er hex n sch de PCB lay-out is missin, nog geen een hebben de volledige GTP usb lite (SCH pcb hex)?
thx |
h ** p: / / ali3nworld.blogspot.com / dit is precies wat u nodig! |
|
| Terug naar boven | |
 |
KST
Lid geworden: 12 december 2005 Posts: 130 Geholpen: 8
| 23 oktober 2006 3:24 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pcb GTP usb lite lite GTP GTP usb hex hex GTP GTP usb usb pcb GTP usb lite hex |
|
| | wakaka schreef: | | ful babu schreef: | im dissapointed echt goed op dit punt, Wen iemand is givin GTP usb lite met sch n pcb er geen hex en Wen er hex n sch de PCB lay-out is missin, nog geen een hebben de volledige GTP usb lite (SCH pcb hex)?
thx |
h ** p: / / ali3nworld.blogspot.com / dit is precies wat u nodig! |
Dit is de goede link! |
|
| Terug naar boven | |
 |
wakaka
| 31 oktober 2006 18:05 GTP USB schematische? | | |
|
| h ** p: / / ali3nworld.blogspot.com / Ik heb gebouwd dit programmeur, maar gaat werken, maar het probleem hoe kan ik deze na gebruik? Als ik de driver op de hardware profiel van WinXP, ik nodig om opnieuw de chauffeur elke keer als ik de stekker in, dat is lastig, anyonme?
Toegevoegd na 12 minuten:
en btw, ik heb het getest met 16F877A. 876 bis, 767777
lijkt alles ok, maar een klein probleem met 16F876A. Soms zijn zij in staat is op te sporen, soms niet. Dus tijdens hex-bestand downloaden, soms kan eindigen, soms bleef steken op ongeveer 80%. Hoewel het eindigt op 100%, maar de fout optreedt, dunno y. Hoewel je fouten tijdens de verificatie na het downloaden, de chip draait volgens wat ik geprogrammeerd. Iedereen die ervaring?
Toegevoegd na 1 uur 4 minuten:
kan iedereen aanraden een disassembler dat in staat is om de hex assemblage? Als hex naar C zou beter zijn, plz helpen .......... thankx |
|
| Terug naar boven | |
 |
Fragrance
Lid geworden: 26 juli 2002 Berichten: 1368 Geholpen: 23
| 01 november 2006 14:51 Re: GTP USB schematische? | | | tags: gtpusb lite GTP usb firmware GTP lite firmware gtpusb GTP lite firmware firmware GTP usb |
|
| hoi
zou ongeveer een aandeel zekering instelling prog de 18f2550 met gtpusb lite firmware
groeten Fragrance |
|
| Terug naar boven | |
 |
Thelux
Lid geworden: 07 juni 2005 Posts: 21 Geholpen: 1
| 02 november 2006 0:15 Re: GTP USB schematische? | | | tags: ICSP configuratie winpic800 GTP usb plus gtpusb lite downloaden winpic800 3.55g firmware 18f2550 usb plus winpic800 3.55g downloaden GTP usb lite Hexadecimale code |
|
| [quote = "Fragrance"] hi
zou ongeveer een aandeel zekering instelling prog de 18f2550 met gtpusb lite firmware
groeten Fragrance [/ quote]
Hi Fragrance,
Configuration Bits uit MPLAB:
USB Klok Bron: Klok src van 96MHz PLL / 2 CPU Clock System Postscaler: [OSC1/OSC2 Src: / 1] [96MHz PLL Src: / 2] 96MHz PLL Prescaler: Verdeel door 3 (12 MHz-ingang) Oscillator: HS: HS PLL, USB-HS Fail-Safe Clock Monitor inschakelen: Uitgeschakeld Int. Ext. Over Switch Mode: Uitgeschakeld USB-Voltage Regulator: Enabled Power Up Timer: Uitgeschakeld Brown out ontdek: Enabled in hardware, SBOREN uitgeschakeld Brown out Voltage: 2.0V Watchdog Timer: Handicapvriendelijke Gecontroleerd door SWDTEN bits Waakhond Postscaler: 1:32768 CCCP2 Mux: RC1 PortB A / D inschakelen: PORTB <4:0> geconfigureerd als digitale I / O op RESET Low Power Timer1 OSC inschakelen: Uitgeschakeld Master Clear inschakelen: MCLR Ingeschakeld RE3 handicap Stack overflow Reset: Ingeschakeld Laagspanningsrichtlijn Programma: Ingeschakeld Uitgebreid CPU inschakelen: Uitgeschakeld Code: ALL handicap Gegevens EE Lees Protect: Uitgeschakeld Tabel Schrijf Protect Boot: Uitgeschakeld Config. Schrijf Protect: Uitgeschakeld Tabel Lees Protect: ALLE handicap Tabel Lees Protect Boot: Uitgeschakeld
Waarden: 22 0E 3F 1E 81 85 0F C0 0F E0 0F 40 (Van MPLAB) Waarden: 0E22 1E3F 8100 0085 C00F E00F 400F (Van WinPic800)
Met WinPic800 instellingen van HEX bestand zijn OK. Met MPLAB moet u "USB Voltage Regulator" instelling op "Enabled"
Ik weet dat omdat de eerste keer gebruikte ik MPLAB en GTP werkt niet, dus ik gebruikte WinPic800 met
JDM en alles OK.
Later vergelijken zekeringen in beide programma's ontdekte ik de reden ...
Ik stel voor dat je, als je gebouw Lite versie, toe te voegen T_Vdd schakelen als in de Plus versie:
BC557 met:
E = VCC C = 10K weerstand aan GND / T_Vdd OUT naar ICSP B = 2K2 weerstand te RB2
Mijn versie (3.55g) was gedownload vanaf:
http://snipurl.com/ta29
(komt ook in http://www.electoday.com/freeware/WinPic800_v355g.rar maar niet getest)
en het heeft alle hardware en talen bestanden (niet gevonden in andere bestanden van andere sites)
Goed werk ... het is een zeer nuttig programmeur.
Groeten. |
|
| Terug naar boven | |
 |
wakaka
| 02 november 2006 3:13 GTP USB schematische? | | | tags: winpic800 18f2550 schema winpic 800 winpic 800 plus schematische winpic 800 lite winpic firmware winpic800 schema plus maximaal 800 schematische |
|
| Hi thelux, YV moeten nog BC557 te RB2 in de lite-versie, aangezien de lite versie niet gebruik maken van de RB2? Kunnen verklaren?
Btw, voor de plus-versie, kunt u uploaden van de volledige schema (indien mogelijk de lay-out) en de versie van Winpic800 te gebruiken? De firmware voor 18F2550 is hetzelfde als Lite versie rite? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Thelux
| 02 november 2006 12:12 Re: GTP USB schematische? | | | tags: GTP usb Plus USB GTP schema GTP-usb usb-schema GTP-usb plus GTP-usb [plus] GTP usb-schema |
|
| Hi wakaka,
Ik stel voor om Vdd schakelaar voor de zuivere intercommunales die moeten Vpp voor Vdd (meestal het eenmaal met interne OSC), omdat als je Vdd altijd op de PIC begin tot het uitvoeren van de code (als deze is geprogrammeerd voor het gebruik van interne OSC) en niet verder gaat in het programma modus.
Dit kan gebeuren als PIC was geprogrammeerd eerder, en niet als deze leeg is.
Als u zoekt naar "Vpp voor Vdd" vind je een heleboel info en tips te wijzigen programmeurs willen JDM.
Plus-versie verschilt van de gratis versie (niet meer ondersteund door nieuwe software), zij heeft verschillende firmware (verkocht alleen) dus u kunt geen gebruik maken van oude firmware en software mee.
U vindt Plus schematische in:
http://www.winpic800.com/descargas/REV2/GTP-USB [plus]. pdf
Lite-versie (verkorte versie van de VRIJ Summer2005) gebruikt dezelfde firmware als volledige versie, maar is alleen ICSP (Vpp1 en Vpp2 werd opgericht om kunt alleen een ZIF socket).
ICSP alleen hoeft niet te beschikken over 2 Vpp (zodat u Vpp1 only), maar ik denk dat het beter is te vertrekken Vdd schakelaar.
GRATIS in de originele versie was BC547 gecontroleerd door ULN2003 (pin16 naar B, pin 1 tot RB2).
In Lite versie u niet ULN2003 dus de beste manier is om te rijden B met een weerstand aan RB2 (zoals in de Plus).
Gisteren heb ik vergeten een belangrijk ding:
Als u Lite-versie (met Vpp1 alleen), niet vergeten uit te schakelen "Gebruik Vpp2" in WinPic800 Settings => Hardware.
Hoop dat dit helpt ... Als u nog andere vragen die ik ben hier.
Groeten. |
|
| Terug naar boven | |
 |
wakaka
| 02 november 2006 13:00 Re: GTP USB schematische? | | | tags: usb GTP schemawijzigingen usb schemawijzigingen GTP usb-schema winpic800 v3.55g usb pic prog-schema schema usb winpic800 3.55g |
|
| Ik heb bijgevoegd een GTP USB-schema, zodat kan dezelfde firmware voor lite-versie wordt gebruikt voor deze? Dezelfde versie van Winpic800 (v3.55g) kan worden gebruikt als goed? coz Ik wil bouwen aan een multi usb prog.
Voor de bijgevoegde versie, is het de zomer gratis versie? Y noodzaak 2 Vpp (Vpp1 en Vpp2) als Vpps zijn ongeveer 13V? In de tweede pagina van het pdf-bestand, er is een jp2, wats het gebruik tat? normaal gebruik Vpp1 of Vpp2? THankx .......
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Fragrance
Lid geworden: 26 juli 2002 Berichten: 1368 Geholpen: 23
| 02 november 2006 13:45 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| hoi
Ik denk dat als ik mij niet verkeerd plus software kan worden gebruikt met lite versie van de hardware die in de hardware profiel te zien voor een lite-versie |
|
| Terug naar boven | |
 |
Thelux
| 02 november 2006 16:16 Re: GTP USB schematische? | | | tags: GTP usb Plus USB GTP schema usb schema GTP usb schema GTP usb plus firmware usb pic prog-schema schema usb |
|
| @ Wakaka: uw schematisch is GTP USB Gratis (zomer 2005). Vpp1 en Vpp2 zijn voor ZIF socket, ICSP kan worden gemaakt met slechts Vpp1. Plus versie is heel anders in hardware, zodat de firmware kan niet hetzelfde als de vorige versie. De enige manier om Plus te kopen voorgeprogrammeerde PIC van de auteur.
@ Fragrance: Getest met 3,59 V.: GTP Lite is opgenomen maar alleen met LPT-poort (zoals je kunt zien in Instellingen => Hardware). Laatste ondersteunde versie voor USB GRATIS versie (Lite of volledig) werd 3.55g
Groeten. |
|
| Terug naar boven | |
 |
brxnet
Lid geworden: 27 november 2006 Posten: 2
| 06 dec 2006 17:44 Re: GTP USB schematische? | | | tags: GTP usb plus GTP lite GTP Plus USB GTP usb plus p GTP usb lite dspic usb GTP plus |
|
| | Ik zou willen weten is GTP usb lite kunnen programmeren dspic, of ik zal moeten krijgen GTP usb plus voor dat? |
|
| Terug naar boven | |
 |
hamvui2006
Lid geworden: 07 december 2006 Posten: 3
| 07 december 2006 5:58 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| | Wie kan me helpen om de toegang tot USB-apparaat? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Computerman29
Lid geworden: 23 juli 2006 Posts: 135 Geholpen: 4 Locatie: Valparaiso, IN USA
| 07 december 2006 9:23 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| Probeer deze programmeur. Het is volledig gratis. De site is in het Duits, maar makkelijk te volgen (ik spreek alleen Engels).
h ** p: / / www.sprut.de/electronic/pic/projekte/brenner8/index.htm # Aufbau
Ik heb gebouwd en getest dit programmeur. Het werkt prima, maar moet u de software voordat u de stekker van de programmeur in of zal het niet lezen, schrijven, of juist het identificeren van elk PIC's. U moet een programmeur voor het programmeren van de bootloader in de 18F2550 (ik gebruikte JDM). De bestanden zijn in Eagle formaat. Er zijn ook GIF's. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Simplicio
Lid geworden: 01 Sep 2004 Posts: 19
| 30 januari 2007 15:28 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| Dit GTP USB werkt alleen breken PIC18F2550?
Ik kan geen andere PIC in de plaats?
Fernando |
|
| Terug naar boven | |
 |
manu
Lid geworden: 14 maart 2004 Posts: 178 Geholpen: 9 Locatie: Frankrijk
| 30 januari 2007 19:54 Re: GTP USB schematische? | | | tags: 18f4500 pic 18f4500 |
|
| | Simplicio schreef: | | Dit GTP USB werkt alleen breken PIC18F2550? |
Ja
| Simplicio schreef: | | Ik kan geen andere PIC in de plaats? |
Misschien 18f4500 dat bijna een compatibele |
|
| Terug naar boven | |
 |
Computerman29
| 31 januari 2007 9:21 Re: GTP USB schematische? | | | tags: pic 18f2445 pic 18f2445 programmeur |
|
| Je zou kunnen proberen 18F2445 - Zelfde pic minder geheugen.
Toegevoegd na 4 minuten:
BTW, de programmeur ik beschreven in het laatste bericht (Brenner8) heeft nieuwe software en firmware. Alle problemen die ik had zijn gecorrigeerd. Probeer het eens. |
|
| Terug naar boven | |
 |
o-larn
Lid geworden: 09 oktober 2006 Posten: 8
| |
| Terug naar boven | |
 |
Computerman29
| 09 feb 2007 5:06 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| | Correctie: Dat is 2455, niet 2445. |
|
| Terug naar boven | |
 |
mayli
Lid geworden: 06 juni 2005 Posten: 9
| 09 feb 2007 7:40 Re: GTP USB schematische? | | |
|
| Nog meer nieuwe versie firmware?
Bedankt. |
|
| Terug naar boven | |
 |
wizpic
Lid geworden: 24 mei 2004 Posts: 360 Geholpen: 25
| 09 feb 2007 8:14 GTP USB schematische? | | | tags: GTP usb plus GTP usb plus firmware GTP usb firmware firmware GTP usb plus GTP Plus USB GTP usb plus p firmware GTP usb plus p |
|
| yeah 3,61 zojuist is vrijgegeven, maar het is allemaal bijgewerkt via het internet, zodat niemand heeft firmware voor GTP usb plus, het is een erg goede programmeur
wizpic |
|
| Terug naar boven | |
 |
coolheart
Lid geworden: 10 februari 2007 Krabbels: 1
| 10 feb 2007 21:41 GTP USB schematische? | | | tags: usb-schema GTP GTP usb 4550 usb-schema GTP usb schema schema usb GTP usb hex hex GTP usb |
|
| Hoi allemaal! Ik heb alleen 18f4550, en anderen niet kunt vinden op dit moment (en misschien tot nu toe). Dus kan ik gebruiken voor 4550 boven GTP usb schematische met dezelfde hex-bestand? Ik lees in de gegevensbladweergave en niets is diffenrent behalve geheugen 
Groeten, |
|
| Terug naar boven | |
 |
whitewiz172
Lid geworden: 11 maart 2007 Posten: 8
| 12 maart 2007 0:36 Re: GTP USB schematische? | | | tags: usb-schema GTP GTP usb 4550 usb-schema GTP usb schema schema usb GTP usb hex hex GTP usb |
|
| | coolheart schreef: | Hoi allemaal! Ik heb alleen 18f4550, en anderen niet kunt vinden op dit moment (en misschien tot nu toe). Dus kan ik gebruiken voor 4550 boven GTP usb schematische met dezelfde hex-bestand? Ik lees in de gegevensbladweergave en niets is diffenrent behalve geheugen 
Groeten, |
Ik zou graag willen weten dit ook. Kan iemand alsjeblieft antwoord? |
|
| Terug naar boven | |
 |
dolhoemti
Lid geworden: 17 november 2006 Posts: 5
| 20 april 2007 10:57 GTP USB schematische? | | |
|
| Hi there. Ik zou graag willen weten of GTP is ICD compatibel. Andere vraag wat is de beste manier voor het genereren van de hex-bestand door C. Pic newbie |
|
| Terug naar boven | |
 |