| Auteur | Bericht |
|---|
phucdull
Lid geworden: 03 augustus 2005 Berichten: 17 Locatie: Guantanamo
| 03 augustus 2005 5:59 Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| Hi everybody! Nu wil ik sommige apparaten controle in mijn huis met behulp van afstandsbediening. Ik heb een Samsung TV afstandsbediening maar ik heb geen haar datasheet, dus ik kan niet precies weten wat code wordt verstuurd wanneer ik op een toets drukt. Als u deze datasheet hebt, pls zenden mij uw link. Hartelijk dank
/ / Sorry voor mijn vreselijke Engels |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Posts: 4852 Geholpen: 324 Locatie: Middle Earth
| 03 augustus 2005 6:56 Re: Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| U kunt een IR-ontvangst circuit en de vangst van de code met een digitale opslag ruimte. Dan kunt u gebruik maken van de IR-ontvanger ontwerp in uw ontvangers meubels controle.
(Joke) Wilt u uw bed om je uit te gooien op de vloer in de ochtend? Er zijn minder drastische wekker methoden. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 03 augustus 2005 6:56 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
phucdull
| 03 augustus 2005 7:05 Re: Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| Natuurlijk, deze apparaat communiceren via IR signaal. Maar nu ben ik af dat in de output van de IR-ontvanger, die code wordt ontvangen?. Manchester-code of het dezelfde code als de output van de IR-zender?. Als deze code niet hetzelfde zijn, pls vertel mij wat circuit te decoderen de output van de IR-ontvanger
/ / Sorry voor mijn vreselijke Engels |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Posts: 4852 Geholpen: 324 Locatie: Middle Earth
| 03 augustus 2005 17:31 Re: Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| U heeft een andere golfvorm voor elke knop geduwd. Het maakt eigenlijk niet uit wat die zijn. U zult het bouwen van een circuit dat het verschil tussen hen vertelt.
Omdat het een korte sequentie, is het waarschijnlijk een vorm van UART type signaal. |
|
| Terug naar boven | |
 |
tanveerriaz
Lid geworden: 14 mei 2001 Posts: 270 Geholpen: 6 Locatie: Pakistan
| 04 augustus 2005 6:52 Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| gebruiken software webenic.enic.fr / ~ Peralta / IR / Girder.htm zijn show hexadecimale code voor elke toets |
|
| Terug naar boven | |
 |
phucdull
| 04 augustus 2005 7:03 Re: Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| Yup! Hartelijk dank. Ik heb begrepen wat je wilt zeggen. Maar als ik de IR ontvanger en zender (beide zijn gemaakt door Samsung Corp), zal ik niet op een circuit dat me vertellen wat knop wordt ingedrukt te maken?. Zo ja, alles is gewoon? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Borber
Geworden: de 01 januari 1970 Posts: 1555 Geholpen: 117 Locatie: Slovenië
| 04 augustus 2005 7:09 Re: Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening | | |
|
| | TV IR-ontvanger voor de afstandsbediening heeft ingebouwde microprocessor te maken met verschillende codes. Het is speciaal ontworpen voor tv-toestellen en ik denk niet dat het bruikbaar voor andere porpouse. |
|
| Terug naar boven | |
 |