| Auteur | Bericht |
|---|
Giorgia
Lid geworden: 25 december 2001 Posts: 32 Geholpen: 1
| 28 jan 2005 14:44 loodaccu lader ontwerp helpen | | | tags: ferromagnetisch acculader acculader ontwerp acculader ontwerp lood-zuur batterij lader ontwerp belast loodbatterij ontwerp acculader |
|
| Hoi vrienden, Iedereen kan me helpen om een automatische acculader voor lood-zuur batterijen 24 V DC 660 A / h Ik moet in feite een grote huidige circa 66 A @ 27 Vdc Welke is de beste methode: schakelaar modus regelgever, lineaire regelaar of ferromagnetische toezichthouder? een project hebben een monster? Alle hulp wordt zeer op prijs!
Thanks in advance |
|
| Terug naar boven | |
 |
wizpic
Lid geworden: 24 mei 2004 Posts: 362 Geholpen: 25
| 28 januari 2005 21:51 Re: lood-zuur batterij oplader ontwerp helpen | | |
|
| Hi Giorgia
Uw verzoek om een aantal grote stromingen daar. Ik heb enkele vragen voor u. Een korte beschrijving hoe een chager werken. Wanneer de batterijen zijn 80% ontladen is (als de lader is caple kosteneenheden op 65amps) aanloopstroom zal 65amps duurt het ca. 10hrs te krijgen tot 80% opgeladen (die bekend is heeft Gasvorming fase) 2.4VPC (volt per cel) X12 (24V) = 28,8 de batterijen beginnen Gasvorming deze start de timer uit die kunnen worden ingesteld voor 3/4hrs tegen die tijd de belasting tarief zullen hebben droped (de batterijen nemen ter beperking van de stroom) en heeft de batteris bereiken volledig opladen 2.6VPC = 31,2 en de SG lezing in de batterij moet worden 1250-1280 want als de batterijen dont bereiken dan de capaciteit zal worden verminderd en indien de SG is dan 1300 tehn betekent dit dat de batterijen zijn aan het einde van hun nuttige (IE wont hold kosten) en vervolgens na 3 of 4hrs de lader moet uitschakelen om te voorkomen dat meer dan de heffing oplegt. na Gasvorming stadium kunt u de huidige en houden de spanning van de batterij op 27.6V (dit is bekend heeft drijvend) het huidige kan 5% van het maximum van de huidige ouptut
Kunt u ons meer informatie over de batterij. Is een zware type auto batterij of zijn ze sinlge cellen (2Volts elk) een 660AH accu is nogal een grote accu.
Q1. wat is de tijd die spam die je wilt opladen van de batterijen in, omdat ik het werk te zijn 660 / 8 = 82,5 Ampère voor het laden van de batterijen in de 12-14hrs van 80% gezuiverd. en rekening te brengen. ze in 8hrs u behoefte aan een 132Amp lader. Q2. Indien deze zware 12V batterijen is het de AH uw lezing of craning capaciteit?
u moet een transfomer kabel van de levering van 70-75Amps doen, zodat je niet over het werk van de transformator en een uitgangsspanning van 33-35V. U zou gebruik kunnen maken van een brug Gelijkrichter (85amp type met 4 75Amp dioden en een groot koellichaam) een mians contactor te schakelen aan / uit en een timer kaart te kunnen dectect de spanning van de batterij. Dus eigenlijk denk ik dat je op zoek bent naar een industrieel type chager. het allemaal depands op de batterijen die u gebruikt. Ik heb slechts een korte beschrijving te geven heeft i can go on (thats tien jaar in de batterij en lader spel met je doet)
hoop dat dit helpt u
wizpic |
|
| Terug naar boven | |
 |
Giorgia
Lid geworden: 25 december 2001 Posts: 32 Geholpen: 1
| 03 feb 2005 22:31 Re: lood-zuur batterij oplader ontwerp helpen | | |
|
| Hi Wizpic, Bedankt voor je hulp, en sorry voor de late in mijn antwoord
de batterij zijn zware auto type 4x 12 V 330 A / h elk een en ik nodig voor het laden van het in ongeveer 10 / 12 uur. Ik ben op zoek naar een schema's, ideeën en documentatie over hoe bouwen een automatische batterijlader.
Thanks in advance, alle hulp wordt zeer op prijs! |
|
| Terug naar boven | |
 |
fuzzy
Lid geworden: 25 Sep 2004 Posts: 107 Geholpen: 10
| 04 feb 2005 16:38 Re: lood-zuur batterij oplader ontwerp helpen | | |
|
| Hi; Pls check www.microchip.com toepassing nota gebied. |
|
| Terug naar boven | |
 |
neuralc
Lid geworden: 06 november 2001 Posts: 270 Geholpen: 5
| 04 feb 2005 16:58 loodaccu lader ontwerp helpen | | | tags: bouwen uc3906n acculader ontwerp uc3906n pdf acculader ontwerp lader pdf ontwerp acculader |
|
| Hoi, Check deze artikelen:
h ** p: / / www.vicr.com / documenten / design_articles / pb_battery-charger.pdf
h ** p: / / www.panasonic.com / industrieel / batterij / oem / images / pdf / Panasonic_VRLA_ChargingMethods.pdf
h ** p: / / wwww.ges.cz/sheet/u/uc3906n.pdf
Mijn probleem is nu te bouwen AC (230)-DC (40Vdc) (100W) converter (misschien switch mode voor hoog rendement)?
NeuralC |
|
| Terug naar boven | |
 |