| Auteur | Bericht |
|---|
E = MC2
Lid geworden: 21 januari 2005 Berichten: 12
| 26 januari 2005 16:30 amplitudemodulatie | | |
|
| Ik heb een vraag over amplitudemodulatie. bij een AM-zender het signaal en de vervoerder de frequentie worden vermenigvuldigd met een mixer waarvan de productie wordt gevoed aan de definitieve fase versterker die dan wordt gevoed aan een antenne. recht????
de frequentie van de vervoerder is ongeveer tien keer de frequentie van het signaal (ik las dit ergens). maar als zowel de signalen worden vermenigvuldigd met de resulterende amplitude gemoduleerd signaal is de frequentie van de vervoerder en de vorm lijkt op het signaal worden doorgegeven.
Ik begrijp het deel dat de output van de mixer lijkt op het signaal. wat Ik begrijp is waarom is de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder. doesnt vermenigvuldiging alles doen om de frequentie??
en mijn tweede vraag is dat hoe worden vermenigvuldigd twee analoge signalen?
Eigenlijk heb ik een communicatie-cursus dit semester en ik wil alles over communicatie van A tot Z. zodat ieder boek aanbevelingen sterk wordt gewaardeerd weten |
|
| Terug naar boven | |
 |
usernam
Geworden: 09 maart 2004 Posts: 698 Geholpen: 129
| 26 januari 2005 16:57 Re: amplitude modulatie | | |
|
| | E = MC2 wrote: | Ik heb een vraag over amplitudemodulatie. bij een AM-zender het signaal en de vervoerder de frequentie worden vermenigvuldigd met een mixer waarvan de productie wordt gevoed aan de laatste fase versterker die vervolgens wordt gevoed aan een antenne. recht????
de frequentie van de vervoerder is ongeveer tien keer de frequentie van het signaal (ik las dit ergens). maar als zowel de signalen worden vermenigvuldigd met de resulterende amplitude gemoduleerd signaal is de frequentie van de vervoerder en de vorm lijkt op het signaal worden doorgegeven.
Ik begrijp het deel dat de output van de mixer lijkt op het signaal. what i dont begrijpen is waarom is de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder. doesnt vermenigvuldiging alles doen om de frequentie??
Eigenlijk heb ik een communicatie-cursus dit semester en ik wil alles over communicatie van A tot Z. zodat ieder boek aanbevelingen sterk wordt gewaardeerd weten |
De AM vergelijking is zoiets als A [1 km (t)] cos (ωt) waarin m (t) is het signaal. Dus zou je nu kijken naar dit als een cosinus golf met een tijd variërende amplitde van A [1 km (t)]. Stel m (t) was ook een sinusoid als je uit om zich te vermenigvuldigen en de uitdrukking gemoduleerd signaal uit te breiden zou er 3 verschillende frequentie componenten. Dus zeggen dat de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder niet werkelijk waar. Wat een goed boek Communication Systems door Simon Haykin zou een goede optie. |
|
| Terug naar boven | |
 |
van_gift
Geworden: 11 januari 2005 Berichten: 26 Geholpen: 1
| 26 januari 2005 17:29 amplitudemodulatie | | |
|
| | Normaal wordt de carrier frequentie is veel hoger dan de bandbreedte van het gemoduleerde signaal. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Borber
Geworden: de 01 januari 1970 Posts: 1561 Geholpen: 117 Locatie: Slovenië
| 26 januari 2005 17:46 Re: amplitude modulatie | | |
|
| | Frequentie van de gemoduleerde drager is gelijk aan de vervoerder frequentie! Product van de modulatie proces zijn twee frequenties als zijband modulatie signaal is pure zonde (ωm), ω-ωm en ω ω ωm naast. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Andre3000
Lid geworden: 25 augustus 2004 Berichten: 18 Geholpen: 2
| 27 januari 2005 0:01 amplitudemodulatie | | |
|
| In AM modulatie is voor de amplitude van de vervoerder en niet voor de frequentie.
U kunt meer lezen voor meer info in HAYKIN'S BOEK |
|
| Terug naar boven | |
 |
IanP
Geworden: 05 oktober 2004 Posts: 6490 Geholpen: 1542 Locatie: West Coast
| 27 januari 2005 3:50 Re: amplitude modulatie | | |
|
| Enkele aanvullende explenations hier met voorbeelden vindt u: http://www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html |
|
| Terug naar boven | |
 |
nand_gates
Geworden: 19 juli 2004 Posts: 907 Geholpen: 120
| 27 januari 2005 7:52 Re: amplitude modulatie | | |
|
| hoe worden vermenigvuldigd twee analoge signalen? Antwoord: Met een gain control versterker.
Een versterker vermenigvuldigt ingangssignaal met een constante "A" bekend als winst van dat versterker. Als je deze constante maken afhankelijk van een ander signaal dan wat je krijgt is een winst gecontroleerd versterker of amplitude modulator. In dit geval de output wordt gegeven door K * vin1 * Vin2;
In een transistor versterker kan je variëren de winst door het veranderen transistor vertekenende. Dit komt omdat de Transconductance van transistor hangt af van vertekenende. |
|
| Terug naar boven | |
 |
E = MC2
Lid geworden: 21 januari 2005 Berichten: 12
| 27 januari 2005 18:25 Re: amplitude modulatie | | |
|
| eigenlijk Andre3000 Ik besloot niet te kijken naar boek Haykin hebben door te kijken naar de beoordelingen zijn voor dat boek op amazon.com
Ik weet dat ik shouldnt geloven reviews op sites boek slaan en dat dit boek vrij is als "DE" industrie standaard. maar i dont know why i havent lezen dat boek. im zoek naar boek Lathi's. havent maar ik vond het ergens nog niet.
en nand_gates Ik las dat in een boek acutally maar iemand vertelde me dat in de analoge wereld vermenigvuldiging is echt moeilijk om te doen. Hij vertelde me dat je eerst het logboek van de twee signalen van log versterkers te nemen en ze vervolgens toe te voegen door het toevoegen van een versterker en neem vervolgens de antilog van het resultaat door een antilog amp. dus ik wilde alleen maar te bevestigen. thanx a lot iedereen |
|
| Terug naar boven | |
 |
Mina Ayman
Geworden: 15 oktober 2004 Posts: 45 Geholpen: 1
| 27 januari 2005 18:29 amplitudemodulatie | | |
|
| Dit is een uitstekend boek dat zal zeer nuttig zijn om u in uw communicatie-studie http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=84979&highlight=communications handbook |
|
| Terug naar boven | |
 |
Bukitoo
Geworden: 12 oktober 2003 Posts: 140 Geholpen: 2 Locatie: Argentinië
| 28 april 2005 4:44 Re: amplitude modulatie | | |
|
| De variabele gain versterker (voor de vermenigvuldiging genereren) is een manier. Een andere manier om (praten over een willekeurig signaal xa cosinus vervoerder) is de ingang die u signaal naar een schakelaar (schakelen bij de vervoerder frequentie) en dan filteren het resultaat met een band pass filter van de bandbreedte van de random signaal.
Een andere manier is het kopen van een kleine IC die de a (t doet) XB (t) rechtstreeks. |
|
| Terug naar boven | |
 |
cedance
Geworden: 24 oktober 2003 Posts: 704 Geholpen: 28 Locatie: Duitsland
| 02 mei 2005 7:59 Re: amplitude modulatie | | |
|
| goed, reg. de referenties of materialen u gevraagd om, afgezien van de boeken en papieren te krijgen van u hier, ik wil u om te gaan thro de A * ilent website. ze geeft een vrije student versie cd-rom en een 6 cd-verpakking met diverse tutorials. Ik wed dat niemand kan hen match voor een beginner cursus.
browse deze site volledig te onderzoeken of het gratis CD aanbiedingen die ongetwijfeld de beste zijn.
/ http://www.educatorscorner.com/index.cgi
/ cedance |
|
| Terug naar boven | |
 |
shafee001
Lid geworden: 06 mei 2004 Posts: 116 Geholpen: 12 Locatie: Egypte
| 02 mei 2005 8:20 Re: amplitude modulatie | | |
|
| hi all; 1. frequentie van de vervoerder niet te worden 10 tijd van base-band-signaal, geen frequentie meer dan 2 * base-band frequentie van het signaal is goed engough 2. frequentie van het gemoduleerde signaal wordt gecentreerd op vervoerder de frequentie en de bijwerkingen bands (het basnd breedte) is gelijk aan base-band frequentie naar de rechterkant en aan de linkerkant te undersnad van mening dat W draagfrequentie w base-band frequentie cos (wt) * cos (WT) = cos (W w) t cos (Ww) t, zodat het signaal wordt geleid cos gecentreerd op W en hebben twee lussen aan de zijkant rechts w, en aan de linker-w, dus bandbreedte is w maar gecentreerd op W.
3. produsing AM is eenvoudig te gebruiken en swich transistor, is vervoerder aangesloten te baseren, en base-band-signaal is aangesloten op het emmiter
baseband signel | | / \ / Gemoduleerd signaal |_________||______ uitgang vervoerder ------/ \ / \ / \ /-----| <| | | | _ \ / GND |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 02 mei 2005 8:20 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
kokabanga
Lid geworden: 02 mei 2005 Posts: 45 Geholpen: 4
| 02 mei 2005 9:42 Re: amplitude modulatie | | |
|
| | E = MC2 wrote: | Ik heb een vraag over amplitudemodulatie. bij een AM-zender het signaal en de vervoerder de frequentie worden vermenigvuldigd met een mixer waarvan de productie wordt gevoed aan de laatste fase versterker die vervolgens wordt gevoed aan een antenne. recht????
Ik begrijp het deel dat de output van de mixer lijkt op het signaal. what i dont begrijpen is waarom is de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder. doesnt vermenigvuldiging alles doen om de frequentie??
Er zijn commerciële multipliereffect circuits zoals Ne602 die misschien gebruikt voor de vermenigvuldiging bereiken in de tijd domein!
|
|
| Terug naar boven | |
 |
shmoib
Geworden: 09 april 2005 Berichten: 29
| 02 mei 2005 16:07 Re: amplitude modulatie | | |
|
| k, wordt eerst de amplitue modulatie gebeurt met behulp van een mixer, dat is een niet-lineaire apparaat zodat het produceert (......, fc fm, fc-fm, fc-2FM, 2FC 2 fm ,.... .....) dus we gebruiken na een filter om de vereiste alleen signalen (altijd bypass: FC FM, FC-FM). zodat de uiteindelijke actie is niet vermenigvuldiging is het maar de frequentie verschuiving voor het signaal frequentie.
mixer kan worden gedaan door een niet-lineaire apparaat zoals transistor |
|
| Terug naar boven | |
 |
HERMIN
Geworden: 19 april 2005 Posts: 135 Geholpen: 9
| 13 mei 2005 3:02 amplitudemodulatie | | |
|
| de eerste plaats proberen te zoeken naar onderwerpen met behulp van een zoekmachine over dat, kijk voor ebooks op dit forum,
Wanneer de vervoerder frequentie als vermenigvuldigd met behulp van de modulerende signaal (basedband signaal) de vervoerder behoudt zijn eigen frequentie, maar zal genereren twee zijbanden. proberen te vermenigvuldigen twee sinus functies, bijvoorbeeld sin (w * fc * t) x sin (w * fm * t), en je komt op een antwoord zoals sin (w * fc * t) cos (w * t (fc - FM)) - cos (w * t (FC FM) ... im niet zeker met deze vergelijking, maar u kunt controleren boeken en ebooks en heb je een beter begrip over AM Concepts goodluck met je studie |
|
| Terug naar boven | |
 |
Emadi
Lid geworden: 03 mei 2005 Posts: 127 Geholpen: 4
| 28 mei 2005 13:04 Re: amplitude modulatie | | |
|
| Deze twee locaties zullen u helpen te denken over deze materie.
http://www.st-andrews.ac.uk/ ~ www_pa/Scots_Guide/RadCom/part9/page1.html
http://www.media.mit.edu/physics/pedagogy/fab/fab_2002/help_pages/networking_resources/more% 20networking/robotics.eecs.berkeley.edu/_sastry/ee20/modulation/node3.html |
|
| Terug naar boven | |
 |
comsians
Lid geworden: 22 mei 2005 Berichten: 46 Geholpen: 1
| 10 juni 2005 9:30 Re: amplitude modulatie | | |
|
| Answer1 de fundamentele definities van AM is om "de amplitude van de vervoerder variëren afhankelijk van de instantanious waarde van de amplitude van de modulerende signaal. de wijziging is alleen in de maatschappij, dus de frequentie van de AM-gemoduleerde golf is die van de vervoerder en de amplitude (variatie) is die van het modulerende signaal.
Answer2 twee analoge signalen worden vermenigvuldigd door vermenigvuldiging van elk van hun respectieve instantanious waarden. elke keer domein eenheid (tijd) vermenigvuldigd krijgt een antwoord van de waarde van de twee golven. |
|
| Terug naar boven | |
 |
suvendu
Geworden: 10 oktober 2004 Posts: 442 Geholpen: 25
| 11 juni 2005 8:53 Re: amplitude modulatie | | |
|
| | In ieder modulatietechniek variëren we een van de parameters (amplitude, fase, frequentie) van de vervoerder signal.In AM we variëren amplitude van de vervoerder niet frequentie. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Awan
Lid geworden: 11 juni 2004 Posts: 104
| 13 juni 2005 11:52 Re: amplitude modulatie | | |
|
| | ga door "moderne analoge en digitale communicatie" door lathi cpater 4 |
|
| Terug naar boven | |
 |
elcielo
Lid geworden: 13 juni 2002 Posts: 854 Geholpen: 6
| 11 juni 2006 1:14 Re: amplitude modulatie | | |
|
| | IanP wrote: | Enkele aanvullende explenations hier met voorbeelden vindt u: h ** p: / / www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html |
los koppelen. |
|
| Terug naar boven | |
 |