elektronica forum

Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

amplitudemodulatie

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Elektronische Elementaire vragen -> amplitudemodulatie
Auteur Bericht
E = MC2

Lid geworden: 21 januari 2005

Post 26 januari 2005 16:30

amplitudemodulatie

Ik heb een vraag over amplitudemodulatie. bij een AM-zender het signaal en de vervoerder de frequentie worden vermenigvuldigd met een mixer waarvan de productie wordt gevoed aan de definitieve fase versterker die dan wordt gevoed aan een antenne. recht????

de frequentie van de vervoerder is ongeveer tien keer de frequentie van het signaal (ik las dit ergens). maar als zowel de signalen worden vermenigvuldigd met de resulterende amplitude gemoduleerd signaal is de frequentie van de vervoerder en de vorm lijkt op het signaal worden doorgegeven.

Ik begrijp het deel dat de output van de mixer lijkt op het signaal. wat Ik begrijp is waarom is de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder. doesnt vermenigvuldiging alles doen om de frequentie??

en mijn tweede vraag is dat hoe worden vermenigvuldigd twee analoge signalen?

Eigenlijk heb ik een communicatie-cursus dit semester en ik wil alles over communicatie van A tot Z. zodat ieder boek aanbevelingen sterk wordt gewaardeerd weten
Terug naar boven
usernam

Geworden: 09 maart 2004
Geholpen: 129

Post 26 januari 2005 16:57

Re: amplitude modulatie

E = MC2 wrote:
Ik heb een vraag over amplitudemodulatie. bij een AM-zender het signaal en de vervoerder de frequentie worden vermenigvuldigd met een mixer waarvan de productie wordt gevoed aan de laatste fase versterker die vervolgens wordt gevoed aan een antenne. recht????

de frequentie van de vervoerder is ongeveer tien keer de frequentie van het signaal (ik las dit ergens). maar als zowel de signalen worden vermenigvuldigd met de resulterende amplitude gemoduleerd signaal is de frequentie van de vervoerder en de vorm lijkt op het signaal worden doorgegeven.

Ik begrijp het deel dat de output van de mixer lijkt op het signaal. what i dont begrijpen is waarom is de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder. doesnt vermenigvuldiging alles doen om de frequentie??

Eigenlijk heb ik een communicatie-cursus dit semester en ik wil alles over communicatie van A tot Z. zodat ieder boek aanbevelingen sterk wordt gewaardeerd weten

De AM vergelijking is zoiets als A [1 km (t)] cos (ωt)
waarin m (t) is het signaal. Dus zou je nu kijken naar dit als een cosinus golf met een tijd variërende amplitde van A [1 km (t)]. Stel m (t) was ook een sinusoid als je uit om zich te vermenigvuldigen en de uitdrukking gemoduleerd signaal uit te breiden zou er 3 verschillende frequentie componenten. Dus zeggen dat de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder niet werkelijk waar.
Wat een goed boek Communication Systems door Simon Haykin zou een goede optie.
Terug naar boven
van_gift

Geworden: 11 januari 2005
Geholpen: 1

Post 26 januari 2005 17:29

amplitudemodulatie

Normaal wordt de carrier frequentie is veel hoger dan de bandbreedte van het gemoduleerde signaal.
Terug naar boven
Borber

Geworden: de 01 januari 1970
Geholpen: 117

Post 26 januari 2005 17:46

Frequentie van de gemoduleerde drager is gelijk aan de vervoerder frequentie! Product van de modulatie proces zijn twee frequenties als zijband modulatie signaal is pure zonde (ωm), ω-ωm en ω ω ωm naast.
Terug naar boven
Andre3000

Lid geworden: 25 augustus 2004
Geholpen: 2

Post 27 januari 2005 0:01

amplitudemodulatie

In AM modulatie is voor de amplitude van de vervoerder en niet voor de frequentie.

U kunt meer lezen voor meer info in HAYKIN'S BOEK
Terug naar boven
IanP

Geworden: 05 oktober 2004
Geholpen: 1542

Post 27 januari 2005 3:50

Enkele aanvullende explenations hier met voorbeelden vindt u:
http://www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html
Terug naar boven
nand_gates

Geworden: 19 juli 2004
Geholpen: 120

Post 27 januari 2005 7:52

hoe worden vermenigvuldigd twee analoge signalen?
Antwoord: Met een gain control versterker.

Een versterker vermenigvuldigt ingangssignaal met een constante "A" bekend als winst van dat
versterker. Als je deze constante maken afhankelijk van een ander signaal dan
wat je krijgt is een winst gecontroleerd versterker of amplitude modulator. In dit geval
de output wordt gegeven door K * vin1 * Vin2;

In een transistor versterker kan je variëren de winst door het veranderen transistor vertekenende.
Dit komt omdat de Transconductance van transistor hangt af van vertekenende.
Terug naar boven
E = MC2

Lid geworden: 21 januari 2005

Post 27 januari 2005 18:25

eigenlijk Andre3000 Ik besloot niet te kijken naar boek Haykin hebben door te kijken naar de beoordelingen zijn voor dat boek op amazon.com

Ik weet dat ik shouldnt geloven reviews op sites boek slaan en dat dit boek vrij is als "DE" industrie standaard. maar i dont know why i havent lezen dat boek. im zoek naar boek Lathi's. havent maar ik vond het ergens nog niet.

en nand_gates Ik las dat in een boek acutally maar iemand vertelde me dat in de analoge wereld vermenigvuldiging is echt moeilijk om te doen. Hij vertelde me dat je eerst het logboek van de twee signalen van log versterkers te nemen en ze vervolgens toe te voegen door het toevoegen van een versterker en neem vervolgens de antilog van het resultaat door een antilog amp. dus ik wilde alleen maar te bevestigen. thanx a lot iedereen
Terug naar boven
Mina Ayman

Geworden: 15 oktober 2004

Post 27 januari 2005 18:29

amplitudemodulatie

Dit is een uitstekend boek dat zal zeer nuttig zijn om u in uw communicatie-studie
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=84979&highlight=communications handbook
Terug naar boven
Bukitoo

Geworden: 12 oktober 2003
Geholpen: 2

Post 28 april 2005 4:44

De variabele gain versterker (voor de vermenigvuldiging genereren) is een manier. Een andere manier om (praten over een willekeurig signaal xa cosinus vervoerder) is de ingang die u signaal naar een schakelaar (schakelen bij de vervoerder frequentie) en dan filteren het resultaat met een band pass filter van de bandbreedte van de random signaal.

Een andere manier is het kopen van een kleine IC die de a (t doet) XB (t) rechtstreeks.
Terug naar boven
cedance

Geworden: 24 oktober 2003
Geholpen: 28

Post 02 mei 2005 7:59

goed, reg. de referenties of materialen u gevraagd om, afgezien van de boeken en papieren te krijgen van u hier, ik wil u om te gaan thro de A * ilent website. ze geeft een vrije student versie cd-rom en een 6 cd-verpakking met diverse tutorials. Ik wed dat niemand kan hen match voor een beginner cursus.

browse deze site volledig te onderzoeken of het gratis CD aanbiedingen die ongetwijfeld de beste zijn.

/ http://www.educatorscorner.com/index.cgi

/ cedance
Terug naar boven
shafee001

Lid geworden: 06 mei 2004
Geholpen: 12

Post 02 mei 2005 8:20

hi all;
1. frequentie van de vervoerder niet te worden 10 tijd van base-band-signaal, geen frequentie meer dan 2 * base-band frequentie van het signaal is goed engough
2. frequentie van het gemoduleerde signaal wordt gecentreerd op vervoerder de frequentie en de bijwerkingen bands (het basnd breedte) is gelijk aan base-band frequentie naar de rechterkant en aan de linkerkant te undersnad van mening dat
W draagfrequentie
w base-band frequentie
cos (wt) * cos (WT) = cos (W w) t cos (Ww) t,
zodat het signaal wordt geleid cos gecentreerd op W en hebben twee lussen aan de zijkant rechts w, en aan de linker-w, dus bandbreedte is w maar gecentreerd op W.

3. produsing AM is eenvoudig te gebruiken en swich transistor, is vervoerder aangesloten te baseren, en base-band-signaal is aangesloten op het emmiter

baseband signel
|
|
/
\
/
Gemoduleerd signaal |_________||______ uitgang
vervoerder ------/ \ / \ / \ /-----| <| |
|
|
_
\ / GND
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 02 mei 2005 8:20

Advertenties

Terug naar boven
kokabanga

Lid geworden: 02 mei 2005
Geholpen: 4

Post 02 mei 2005 9:42

E = MC2 wrote:
Ik heb een vraag over amplitudemodulatie. bij een AM-zender het signaal en de vervoerder de frequentie worden vermenigvuldigd met een mixer waarvan de productie wordt gevoed aan de laatste fase versterker die vervolgens wordt gevoed aan een antenne. recht????

Ik begrijp het deel dat de output van de mixer lijkt op het signaal. what i dont begrijpen is waarom is de frequentie van het gemoduleerde signaal gelijk is aan het signaal van de vervoerder. doesnt vermenigvuldiging alles doen om de frequentie??

Er zijn commerciële multipliereffect circuits zoals Ne602 die misschien gebruikt voor de vermenigvuldiging bereiken in de tijd domein!

Very Happy
Terug naar boven
shmoib

Geworden: 09 april 2005

Post 02 mei 2005 16:07

k, wordt eerst de amplitue modulatie gebeurt met behulp van een mixer, dat is een niet-lineaire apparaat zodat het produceert (......, fc fm, fc-fm, fc-2FM, 2FC 2 fm ,.... .....) dus we gebruiken na een filter om de vereiste alleen signalen (altijd bypass: FC FM, FC-FM). zodat de uiteindelijke actie is niet vermenigvuldiging is het maar de frequentie verschuiving voor het signaal frequentie.

mixer kan worden gedaan door een niet-lineaire apparaat zoals transistor
Terug naar boven
HERMIN

Geworden: 19 april 2005
Geholpen: 9

Post 13 mei 2005 3:02

amplitudemodulatie

de eerste plaats proberen te zoeken naar onderwerpen met behulp van een zoekmachine over dat, kijk voor ebooks op dit forum,

Wanneer de vervoerder frequentie als vermenigvuldigd met behulp van de modulerende signaal (basedband signaal) de vervoerder behoudt zijn eigen frequentie, maar zal genereren twee zijbanden. proberen te vermenigvuldigen twee sinus functies, bijvoorbeeld sin (w * fc * t) x sin (w * fm * t), en je komt op een antwoord zoals sin (w * fc * t) cos (w * t (fc - FM)) - cos (w * t (FC FM) ... im niet zeker met deze vergelijking, maar u kunt controleren boeken en ebooks en heb je een beter begrip over AM Concepts
goodluck met je studie
Terug naar boven
Emadi

Lid geworden: 03 mei 2005
Geholpen: 4

Post 28 mei 2005 13:04

Deze twee locaties zullen u helpen te denken over deze materie.

http://www.st-andrews.ac.uk/ ~ www_pa/Scots_Guide/RadCom/part9/page1.html

http://www.media.mit.edu/physics/pedagogy/fab/fab_2002/help_pages/networking_resources/more% 20networking/robotics.eecs.berkeley.edu/_sastry/ee20/modulation/node3.html
Terug naar boven
comsians

Lid geworden: 22 mei 2005

Post 10 juni 2005 9:30

Answer1
de fundamentele definities van AM is om "de amplitude van de vervoerder variëren afhankelijk van de instantanious waarde van de amplitude van de modulerende signaal.
de wijziging is alleen in de maatschappij, dus de frequentie van de AM-gemoduleerde golf is die van de vervoerder en de amplitude (variatie) is die van het modulerende signaal.

Answer2
twee analoge signalen worden vermenigvuldigd door vermenigvuldiging van elk van hun respectieve instantanious waarden.
elke keer domein eenheid (tijd) vermenigvuldigd krijgt een antwoord van de waarde van de twee golven.
Terug naar boven
suvendu

Geworden: 10 oktober 2004
Geholpen: 25

Post 11 juni 2005 8:53

In ieder modulatietechniek variëren we een van de parameters (amplitude, fase, frequentie) van de vervoerder signal.In AM we variëren amplitude van de vervoerder niet frequentie.
Terug naar boven
Awan

Lid geworden: 11 juni 2004

Post 13 juni 2005 11:52

ga door "moderne analoge en digitale communicatie" door lathi cpater 4
Terug naar boven
elcielo

Lid geworden: 13 juni 2002
Geholpen: 6

Post 11 juni 2006 1:14

IanP wrote:
Enkele aanvullende explenations hier met voorbeelden vindt u:
h ** p: / / www.seas.upenn.edu/ ~ ee111/modulation/Modulation.html

los koppelen.
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Elektronische Elementaire vragen -> amplitudemodulatie
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
amplitudemodulatie ..? (22)
Amplitude Modulation (1)
QAM (QAM) (1)
Hulp op amplitudemodulatie (balanced modulator) (1)
Waar te vinden "Moderne QAM & Q (1)
Frequensy verschuiving modulatie en fase modulatie! (5)
BPSK modulatie en BFSK modulatie als een IC (1)
amplitude (1)
amplitude (2)
VCO amplitude (5)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS