Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

ZigBee-Hoe te beginnen

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professionele Hardware and Electronics Design -> ZigBee-Hoe te beginnen
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
tjalps

Lid geworden: 28 mei 2001
Geholpen: 2

Post 23 jan 2005 21:17 ZigBee-Hoe te beginnen
tags: start ZigBee ZigBee hoe ZigBee ontwerp ZigBee beginnen hoe te beginnen met ZigBee ZigBee hoe om te beginnen met ZigBee

Hallo!

Ik ben beginnen met ZigBee ontwerp, omdat ik denk dat het echt geweldig potetntial vanwege prijs en bruikbaarheid.

Heeft iemand geprobeerd Microchip demo en hoe het werkt? Hoe is het met stack?

Kunt u sugest met wat het beste is om te beginnen?

Kunnen we echt bereiken 25m afstanden en meer?

Alstublieft, schrijf alles wat je denkt dat goed is voor nieuwe mensen over dit onderwerp!

groeten!
Terug naar boven
svicent

Lid geworden: 11 juli 2001
Geholpen: 23

Post 23 januari 2005 21:55 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ZigBee tutorial

Issue 175 (februari 2005) van Circuit Cellar tijdschrift bevat deel 1 van een tutorial over ZigBee. De zelfstudie bevat twee delen.

Groeten
Terug naar boven
DonJ

Lid geworden: 27 december 2004

Post 24 januari 2005 0:20 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: start ZigBee ZigBee hoe ZigBee ontwerp ember ZigBee ZigBee beginnen ZigBee forum ZigBee stack ember

tjalps schreef:
Hallo!

Ik ben beginnen met ZigBee ontwerp, omdat ik denk dat het echt geweldig potetntial vanwege prijs en bruikbaarheid.

Heeft iemand geprobeerd Microchip demo en hoe het werkt? Hoe is het met stack?

Kunt u sugest met wat het beste is om te beginnen?

Kunnen we echt bereiken 25m afstanden en meer?

Alstublieft, schrijf alles wat je denkt dat goed is voor nieuwe mensen over dit onderwerp!

groeten!

Hoi

1) Probeer te zoeken voor Zigbee op dit forum en vind je wat informatie over Zigbee
2) Ga naar www.zigbee.org voor inleidende info
3) Er zijn enkele goede IEEE papers over dit onderwerp

Bereik: 25m zou geen probleem moeten zijn. Freescale heeft bereikt koppeling meer dan 300m!
Zigbee kits: EMBER, Microchip, Chipcon en Freescale bieden Zigbee kits. De EMBER stack is pretty neat. Ik weet niet hoe de anderen. Probeer jezelf.

Succes Lachten
Terug naar boven
tjalps

Post 24 januari 2005 12:14 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ember stack ember stapel

Hallo!

Wat bedoel je dat EMBER stack nette?

Groeten!
Terug naar boven
DonJ

Post 24 januari 2005 13:34 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ember stack ember stapel

tjalps schreef:
Hallo!

Wat bedoel je dat EMBER stack nette?

Groeten!

"Het lijkt goed te functioneren".
Terug naar boven
tjalps

Post 24 januari 2005 14:15 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ember ic

Hallo!

Heb je volledige ontwikkeling systeem van ember of je ging werken alleen met EMBER IC's?

Groeten!
Terug naar boven
DonJ

Post 24 januari 2005 19:17 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

tjalps schreef:
Hallo!

Heb je volledige ontwikkeling systeem van ember of je ging werken alleen met EMBER IC's?

Groeten!

Hoi

Ons team is onlangs gestart op dit mengsel van externe kit en onze eigen technologie.

ATB
Terug naar boven
milojames

Lid geworden: 08 maart 2002
Geholpen: 1

Post 24 januari 2005 22:07 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

Neem een kijkje op http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103
. I've been playing rond met de Freescale development kit en het werkt vrij goed. U kunt 25m, maar u moet uw eigen antennes. Degenen op de eval boord zijn niet erg goed.
Terug naar boven
DonJ

Post 25 januari 2005 0:46 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

milojames schreef:
Neem een kijkje op h ** p: / / www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=13192DSK&parentCode=ZRP-1&nodeId=02XPgQhCQ6m6cy7103
. I've been playing rond met de Freescale development kit en het werkt vrij goed. U kunt 25m, maar u moet uw eigen antennes. Degenen op de eval boord zijn niet erg goed.

Is het juist dat u nodig hebt twee antennes? Het lijkt erop dat het uit de brochure.
Bedankt.
Terug naar boven
tjalps

Post 25 januari 2005 9:02 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

Welke is beter EMBER of Freescale?

Groeten!
Terug naar boven
DonJ

Post 25 januari 2005 10:09 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

tjalps schreef:
Welke is beter EMBER of Freescale?

Groeten!

Moeilijk te zeggen. U moet werken met beide te vertellen. Ik heb het niet.

ATB
Terug naar boven
milojames

Lid geworden: 08 maart 2002
Geholpen: 1

Post 28 januari 2005 1:17 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

Ja, de Freescale delen hebben een aparte tx en rx antenne. Ik gebruikte een Tx / Rx schakelaar te gebruiken alleen een antenne, maar ik veronderstel dat je kon ook een combinatie van passieve circut omdat het apparaat nooit verzendt of ontvangt op hetzelfde moment.

de chipcon CC2420 is een veel mooier en heeft een deel van de Tx / Rx schakelaar ingebouwd, evenals op hardware gebaseerde versleuteling, maar is duurder, dus ik moet de Freescale deel.
Terug naar boven
DonJ

Post 28 januari 2005 10:19 Re: ZigBee-Hoe te beginnen

milojames schreef:
Ja, de Freescale delen hebben een aparte tx en rx antenne. Ik gebruikte een Tx / Rx schakelaar te gebruiken alleen een antenne, maar ik veronderstel dat je kon ook een combinatie van passieve circut omdat het apparaat nooit verzendt of ontvangt op hetzelfde moment.

de chipcon CC2420 is een veel mooier en heeft een deel van de Tx / Rx schakelaar ingebouwd, evenals op hardware gebaseerde versleuteling, maar is duurder, dus ik moet de Freescale deel.

De komende delen ook uit newcommers lijken beter. Moeilijk te zeggen welke het best.

Lachten
Terug naar boven
mitesh

Lid geworden: 13 mei 2002
Geholpen: 6

Post 29 januari 2005 11:31 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ZigBee details

Hoi Heeft elk orgaan zijn alle details over ZigBee. Heeft elk orgaan hebben extra Freescale ontwikkeling boord.

Gelieve met mij, ik wil een.
Terug naar boven
DonJ

Post 29 januari 2005 15:00 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ZigBee details details ZigBee ic ic ZigBee

mitesh schreef:
Hoi Heeft elk orgaan zijn alle details over ZigBee. Heeft elk orgaan hebben extra Freescale ontwikkeling boord.

Gelieve met mij, ik wil een.

Ik denk dat het niet gratis.

Lachten
Terug naar boven
tjalps

Post 29 januari 2005 17:30 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ember ic ember of chipcon

Hallo!

Yest dat is waar. Van begin Freescale was beperkt aantal development kits en nu hij stoped de actie en als ik rechts kunt u development kit voor ongeveer 99 dollar, die is veel goedkoper dan EMBER en ChipCon.

groeten!
Terug naar boven
ivoblog

Lid geworden: 13 februari 2005
Krabbels: 1

Post 13 feb 2005 12:36 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ember ZigBee ZigBee ember code c ZigBee microchip ZigBee mesh routing ember ic ZigBee microchip code microchip ZigBee mesh

Microchip heeft een mooie kit met twee microcontroller platen en twee ieee802.15.4 staat RF modules voor 199 USD. De kit is beperkt in die zin dat zij gebruik maakt van pre-spec ZigBee software zonder mesh routing functionaliteit. De broncode is echter (maar geen C compiler).

Meer hier: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/articles/25600.aspx en foto's: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/gallery/6381.aspx

De RF-modules gebruiken ChipCon CC2420-chips. Ember re-etiketten deze chips als EM2420.

Chipcon verkoopt de CC2420EM, foto's hier: http://blogger.xs4all.nl/ivonoorh/gallery/4045.aspx. Dit is een CC2420 RF-module.
Terug naar boven
omara007

Lid geworden: 06 januari 2003
Geholpen: 37

Post 03 mei 2005 5:42 Re: ZigBee-Hoe te beginnen
tags: ZigBee hoe hoe ZigBee c ZigBee-code

Ik heb gehoord dat Freescale is de distributie van haar ZigBee MAC-code voor gratis, maar onder bepaalde conditionds of zoiets .. is dat waar? .. zo ja, hoe kan ik deze code te hebben gegeven dat ik zal gebruiken in mijn meesters?
Terug naar boven
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professionele Hardware and Electronics Design -> ZigBee-Hoe te beginnen
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS