| Auteur | Bericht |
|---|
cmosbjt
Lid geworden: 25 april 2004 Posts: 231 Geholpen: 8 Locatie: Boston
| 18 januari 2005 3:52 Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| 
Hi, het bovenstaande structuur is de GPS downconverter IC CXA3355R van Sony: http://www.sony.co.jp/ ~ semicon/english/img/sony01/a6805199.pdf Zij maken gebruik van een zogenaamde call "Phase Shifter en Adder" te verwerpen het beeld.
Is dit Phase Shifter: 1. meerfasemeters een filter 2. een 90deg phaseshift als de img hieronder 3. of kan worden sth anders?
Die gewoonlijk wordt gebruikt? 1, 2 of 3?

Bedankt. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 18 januari 2005 3:52 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Mazz
Lid geworden: 03 november 2001 Posts: 591 Geholpen: 79
| 18 januari 2005 10:56 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| Ik denk dat dat laatste cijfer is een blokschema voorstelling alleen. De uitvoering is met meerfasemeters, dat is de meest gebruikte architectuur. Het mogelijke probleem zou kunnen worden in de grote waarden (en grootte) van R & C als gevolg van de lage freq (1 MHz). Ook in R versus C is er een compromis: Grote O -> kleine C -> High ruisgetal Groot C -> kleine R -> Big gebied
Na alle analoge ontwerp is het vinden van de beste compromis .....
Ik hoop dat het kan helpen. Mazz |
|
| Terug naar boven | |
 |
DonJ
Lid geworden: 27 december 2004 Posts: 127 Geholpen: 2
| 18 januari 2005 11:13 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| | Het laatste cijfer wordt gebruikt in de praktijk ook. Je kan er de simpleeest variant van meerfasemeters filteren. |
|
| Terug naar boven | |
 |
cmosbjt
| 18 januari 2005 11:23 Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| | Bedankt Mazz en DonJ. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Mazz
| 18 januari 2005 12:05 Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| DonJ in eenvoudige RC-netwerk, hoe gaat het probleem van de verspreiding van de parameters met de spec van minimale afwijzing (meestal in de range van 20 ~ 30 dB)?
Mazz |
|
| Terug naar boven | |
 |
DonJ
| 18 januari 2005 12:31 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| | Mazz wrote: | DonJ in eenvoudige RC-netwerk, hoe gaat het probleem van de verspreiding van de parameters met de spec van minimale afwijzing (meestal in de range van 20 ~ 30 dB)?
Mazz |
Mazz 
De eenvoudige RC-netwerken zijn, zoals u heeft opgemerkt, niet het meest geschikt voor een high-performance systemen (hoog afwijzing). Mensen hebben de neiging op te nemen zorgvuldige lay-out voor fase matching ( 45 / -45 graden) en omvatten enkele beperking amp. amplitude voor het evenwicht in eenvoudige RC app's.
Niet verkeerd begrijpen, ik ben het met je.
Don |
|
| Terug naar boven | |
 |
Mazz
| 18 januari 2005 12:45 Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| Geen misverstand, maar ik thoght dat er sprake zou kunnen worden enkele nieuwe informatie voor mijn ontwerpen ... Anyway, bedankt. Mazz |
|
| Terug naar boven | |
 |
DonJ
| 18 januari 2005 23:50 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| | Mazz wrote: | Geen misverstand, maar ik thoght dat er sprake zou kunnen worden enkele nieuwe informatie voor mijn ontwerpen ... Anyway, bedankt. Mazz |
Nou, eigenlijk kun je het verbeteren van de prestaties door kalibratie. Een beetje rommelig, maar het werkt. De kalibratie complexiteit moet uiteraard worden afgewogen tegen meerfasemeters filter silicium gebied en signaal demping.
ATB |
|
| Terug naar boven | |
 |
cmosbjt
| 19 januari 2005 2:23 Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| Hi DonJ, Kun je praat een beetje meer over de kalibratie? Bedankt |
|
| Terug naar boven | |
 |
DonJ
| 19 januari 2005 11:34 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| | cmosbjt wrote: | Hi DonJ, Kun je praat een beetje meer over de kalibratie? Bedankt |
Hoi
Het principe is hetzelfde voor beeld afwijzing kalibratie. U vindt goede papieren te beschrijven (bv. IEEE). Het is eigenlijk vergoeding van de fase en amplitude fouten in ofwel een feedback / analoog of digitaal signaal zuivere manier.
Don |
|
| Terug naar boven | |
 |
vfone
Geworden: 10 oktober 2001 Posts: 2276 Geholpen: 320
| 26 januari 2005 20:23 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| CXA3355 gebruik maken van een 90 graden Phase Shifter, en actieve low-pass filters (punt nr 2, in uw opsomming). Ook enkele reviews zei dat dit IC beter werkt met externe IF-filter, in plaats van de interne Ones. |
|
| Terug naar boven | |
 |
dsjomo
Geworden: 24 oktober 2003 Posts: 154 Geholpen: 15 Locatie: Taiwan
| 27 januari 2005 3:39 Re: Receiver Front-End, "Phase Shifter"? | | |
|
| Er is een kalibratie mechanisme voorgesteld door B. Razavi in zijn zeer beroemd papier
"Design overwegingen voor Direct-Conversion Receivers"
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=93586 |
|
| Terug naar boven | |
 |