| Auteur | Bericht |
|---|
xwcwc1234
Lid geworden: 21 juli 2001 Posts: 316 Geholpen: 5
| 08 december 2004 10:31 Klok en data recovery circuit | | |
|
| Hi all, Ik moet het ontwerpen van een 10MHz klok en data recovery circuit. Iedereen heeft een aantal ideeën over dit onderwerp (inclusief fase detector, VCO en anderen)? |
|
| Terug naar boven | |
 |
lianming1
Geworden: 11 januari 2004 Posts: 45 Geholpen: 4
| 09 december 2004 7:24 Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Misschien kunt u boeken kijken door Razavi |
|
| Terug naar boven | |
 |
xwcwc1234
| 09 december 2004 7:36 Re: Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Ja, ik heb gelezen boek Razivi over dit onderwerp. Maar voor bijna CDR circuits, zijn er geen frequentie-detector heeft vangen breed bereik. Dat is het probleem. Mijn VCO heeft altijd grote variatie onder proces variaties en spanning, temperatuur, enz. |
|
| Terug naar boven | |
 |
sutapanaki
Lid geworden: 02 november 2001 Posts: 579 Geholpen: 33
| 09 december 2004 22:34 Re: Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Uw inkomende gegevens is geklokt op de zender eind met een bepaalde frequentie die u ongeveer zou moeten weten - zeggen 10MHz. Waarom niet vergrendelen VCO eerste om een gewone klok van 10MHz met behulp van een PFD, charge pomp, enz. als een PLL en na het dan is vergrendeld schakelt over naar een fase detector ontvangst van uw echte gegevens en doe het herstel. Op deze manier uw VCO is al oscilleert op een frequentie dicht bij de juiste en alles wat je hoeft te doen is vangen de fase met betrekking tot de gegevens. |
|
| Terug naar boven | |
 |
xwcwc1234
| 10 december 2004 5:04 Re: Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Helaas, mijn circuit heeft geen auxiluary PLL referentie-ingang, zodat ik niet kan de VCO slot in een bekende frequentie. Ik ben op zoek naar een circuit dat kan worden gebruikt in PFD CDR. Dat is wat ik wil. |
|
| Terug naar boven | |
 |
sutapanaki
Lid geworden: 02 november 2001 Posts: 579 Geholpen: 33
| 10 december 2004 7:59 Re: Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Dan bent u waarschijnlijk moeten weten dat de gegevens (bijvoorbeeld NRZ) niet ENRGY bevat op de klok frequentie en het is moeilijk te somethink gebruiken als een PFD te blokkeren op iets dat er niet is. Heeft u gedacht over het doen van flankendetectie om energie te creëren op de klok frequentie? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 10 december 2004 7:59 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Andy1
Lid geworden: 24 juli 2004 Posts: 126 Geholpen: 2
| 13 december 2004 0:46 Re: Klok en data recovery circuit | | |
|
| Kunt u meer in detail beschrijven wat voor soort ingangssignaal formaat (NRZ, Manchester ...). Niet alleen hebben de klok sluis aan de lokale oscilator, moet je op slot om de binnenkomende signaal ook. Het kan gecompliceerd. Ik geloof dat er IC die wordt gebruikt in Ethernet-en LAN-toepassing die u kunt gebruiken.
Zie het bijgevoegde bestand voor een aantal fundamentele idee.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
aicer
Geworden: 20 oktober 2004 Berichten: 7
| 14 december 2004 17:01 Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Ik denk dat uw architectuur zijn dual-Loop zonder verwijzing kloksignaal ... je moet PD FD CP LPF & VCO .. Lineaire fase PD geschikt is voor uw ontwerp. Het is goed voor 10MHz data rate, alle vaardigheden van het ontwerp kunt u de papers.The nauwe lus analyse van de PD een deel is vergelijkbaar met de PLL, een van de FD deel aan de rotatie-frequentie detector.Remember controleren, de VCO behoefte te genereren multi-phase (0 90 180 270 of 0 45 90 ... etc) als gevolg van de FD requirements.I suggereren een paper over de FD deel voor u "A 3,125-Gb / s Clock en Data Recovery Circuit voor de 10-gbase -LX4 Ethernet "(auteur: Shen-Iuan Liu et al.). |
|
| Terug naar boven | |
 |
CDRCDR
Lid geworden: 15 februari 2004 Berichten: 82 Geholpen: 2
| 14 december 2004 21:24 Klok en data recovery circuit | | |
|
| | Ik adviseer Potbaker PFD's voor u te gebruiken, waarbij de dubbele rand DFFs worden gebruikt om de fase detectie bouwen, vervolgens twee fase detecor (I / Q) de bouw van een PFD.It hoeft geen referentie klok |
|
| Terug naar boven | |
 |
Andy1
Lid geworden: 24 juli 2004 Posts: 126 Geholpen: 2
| 15 december 2004 5:46 Re: Klok en data recovery circuit | | |
|
| Ik denk nog steeds dat de term "klok herstel" een beetje misleidend omdat, althans in de meeste uitvoering, is er altijd: een lokale klok dus er is geen noodzaak om "de klok" herstellen van overal.
Wat meestal gebeurt is dat de reeds bestaande lokale klok nodig heeft om de fase af te stemmen op de imcomming gegevens. Deze lokale klok is meestal afkomstig van een lokale oscillator.
De term "klok aanpassing" is meer beschrijvend. |
|
| Terug naar boven | |
 |
aicer
Geworden: 20 oktober 2004 Berichten: 7
| 18 december 2004 12:21 Klok en data recovery circuit | | |
|
| | inderdaad, net als Andy1 saying.There zijn meestal een verwijzing klok in veel CDR design.reference klok zou kunnen verbeteren acquisitie tijd en design circuit veel easier.In mijn proefschrift, ontwerp ik een CDR met referenceless klok. met mij vele onderwerpen die niet zou bestaan in CDR met verwijzing clock.So ... misschien moet u uw topologie veranderen als u kunt of iemand toelaten. |
|
| Terug naar boven | |
 |